گروه آموزشی علوم میان رشته ای

دکتر مهدی حسین پور
سرپرست  گروه علوم میان رشته ای

استادیار


 پست الکترونیکی:

m.hosseinpour [at] razi.ac.ir

شهرام سیفی
کارشناس گروه - تماس با گروه

تلفن: 34343406-083

فکس: 34343406-083

مقاطع تحصیلی - رشته گرایشهای فعال گروه :

مقطع رشته گرایش چارت ترمی برنامه درسی
کارشناسی ارشد اقتصاد تجارت الکترونیک لینک دنلود لینک دانلود
  • اعضای هیئت علمی همکار گروه

    دانشیار 
    رشته :علوم اقتصاد 
    گرایش :اقتصاد صنعتی و اقتصاد منابع طبیعی 
    حوزه پژوهشی : 

    پست الکترونیکی: sazami_econ[AT]yahoo.com
    تلفن:
    اتاق: دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، طبقه دوم

    نام و مشخصات

    حوزه پژوهشی

    اطلاعات تماس

    سمیه اعظمی
    دانشیار
    رشته علوم اقتصادی
    گرایش: اقتصاد صنعتی و اقتصاد منابع طبیعی
    اقتصاد خرد
    زمینه تحقیقاتی: اقتصاد صنعتی، اقتصاد انرژی و اقتصاد محیط زیست
    پست الکترونیکی:
    s.azami@razi.ac.ir

    اتاق: دانشکده اقتصاد، طبقه دوم

    استادیار
    رشته : مدیریت فناوری اطلاعات 
    گرایش : مدیریت خدمات و توسعه فناوری اطلاعات
    حوزه پژوهشی : 
    - کسب و کار الکترونیکی ، تجارت سیار ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت ارتباط با مشتری
    پست الکترونیکی: mj.jamshidi[AT]razi.ac.ir
    تلفن:
    اتاق: دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، طبقه سوم

    نام و مشخصات

    حوزه پژوهشی

    اطلاعات تماس

    مهدی حسین پور

      استادیار
    رشته : مدیریت دولتی / مدیریت بازرگانی
    گرایش : مدیریت استراتژیک/ مدیریت بازاریابی

    سیاستگذاری علم و فناوری
    کارآفرینی فناورانه
    مدیریت استراتژیک
    بازاریابی الکترونیکی
    پست الکترونیکی:
    m.hosseinpour [at] razi.ac.ir

    اتاق: دانشکده علوم و فناوری های نوین، طبقه دوم

    استادیار
    رشته : مدیریت فناوری اطلاعات 
    گرایش : مدیریت خدمات و توسعه فناوری اطلاعات
    حوزه پژوهشی : 
    - کسب و کار الکترونیکی ، تجارت سیار ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت ارتباط با مشتری
    پست الکترونیکی: mj.jamshidi[AT]razi.ac.ir
    تلفن:
    اتاق: دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، طبقه سوم

    نام و مشخصات

    حوزه پژوهشی

    اطلاعات تماس

    آزاد خانزادی

      استادیار
    رشته : علوم اقتصادی 
    گرایش : اقتصاد سنجی و اقتصاد بخش عمومی

    اقتصاد خرد
    زمینه تحقیقاتی: کسب و کار الکترونیکی، تجارت سیار، سیستم های اطلاعاتی، مدیریت ارتباط با مشتری
    پست الکترونیکی:
    mj.jamshidi[AT]razi.ac.ir


    اتاق: دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، طبقه سوم

    دانشیار
    رشته : علوم اقتصادی 
    گرایش: اقتصاد نظری ، اقتصاد شهری و منطقه ای ، اقتصاد منابع طبیعی
    حوزه پژوهشی :  
    - اقتصاد شهری و منطقه ای ، کارآفرینی و اقتصاد کسب و کار ، رشد اقتصادی و اقتصاد کلان ،  انتقال تکنولوژی
    پست الکترونیکی: delangizan[AT]razi.ac.ir
    تلفن:
    اتاق: دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، طبقه سوم اتاق ۱۸

    نام و مشخصات

    حوزه پژوهشی

    اطلاعات تماس

    سهراب دل انگیزان
    دانشیار
    رشته : علوم اقتصادی 
    گرایش: اقتصاد نظری، اقتصاد شهری و منطقه ای، اقتصاد منابع طبیعی
    اقتصاد خرد
    زمینه تحقیقاتی:
    اقتصاد شهری و منطقه ای، کارآفرینی و اقتصاد کسب و کار، رشد اقتصادی و اقتصاد کلان، انتقال تکنولوژی
    پست الکترونیکی: delangizan[AT]razi.ac.ir

    اتاق: دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، طبقه سوم اتاق ۱۸

    استادیار
    رشته : مدیریت  و کارآفرینی 
    گرایش :
    پست الکترونیکی: yosefmohamadifar[AT]gmail.com
    تلفن:
    اتاق : 

    نام و مشخصات

    حوزه پژوهشی

    اطلاعات تماس

    محمد شریف کریمی
    دانشیار
    رشته : علوم اقتصادی 
    گرایش: 
    در حال بروزرسانی
    پست الکترونیکی:
    yosefmohamadifar[AT]gmail.com

    تلفن:
    اتاق

    استادیار
    رشته : مهندسی کامپیوتر 
    گرایش : هوش مصنوعی 
    پست الکترونیکی:
    s.monkaresi[AT]razi.ac.ir
    تلفن: 
    اتاق: 

    نام و مشخصات

    حوزه پژوهشی

    اطلاعات تماس

    یوسف محمدی­ فر
    استادیار
    رشته : مدیریت و کارآفرینی
    گرایش : مدیریت بازرگانی
    پست الکترونیکی:
    s.monkaresi[AT]razi.ac.ir




    تلفن
    اتاق

تاریخچه گروه : 

امروزه رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته بر اساس صنایع مبتنی بر فناوری‌های نوینی همچون فناوری اطلاعات است. نیاز امروز کشور بر اساس چارچوب اقتصاد مقاومتی، گذر از اقتصاد مبتنی بر نفت و حرکت به سوی رشد و توسعه‌ی سرمایه‌های انسانی و اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان است. بر اساس آمار منتشر شده توسط فوربز پنج نام تجاری اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک، به‌عنوان باارزش‌ترین نام‌های تجاری دنیا، بالغ ‌بر ۶۸۴ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده‌اند. این مبلغ بیش از ده برابر درآمد سالیانه‌ی نفتی ایران است که نشان از اهمیت بالای تجارت الکترونیک به‌عنوان یک مزیت رقابتی دارد. گذار به‌سوی اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات موضوع مورد توافق اندیشمندان توسعه است.
برای حرکت در راستای اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات، می‌بایست به سمت پرورش نیروی متخصص حرکت کرد این مسئله یکی از مهم‌ترین الزامات است که بخش بزرگی از این وظیفه‌ی خطیر بر دوش دانشگاه‌های کشورها قرار دارد. در عصر حاضر، شاهد آن هستیم که مشاغل سنتی جای خود را به مشاغل حوزه تجارت الکترونیک داده‌اند. این دگرگونی نیازمند بازنگری سیستم آموزش عالی بر اساس نیازمندی‌های جدید بازار است. با توجه به اینکه در حوزه تجارت الکترونیک، فرصت‌های شغلی زیادی نهفته است، فارغ‌التحصیلان این حوزه می‌توانند از این فرصت‌های نوظهور بهره‌برداری کنند. این جهت‌گیری می‌تواند زمینه کاهش نرخ بیکاری را به ­عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی–اجتماعی، فراهم نماید. علوم مرتبط با تجارت الکترونیک، جزء جدیدترین حوزه‌های علمی محسوب می‌شوند که کمتر از دو دهه است که هم‌زمان با رشد و توسعه‌ی اینترنت، جای خود را در میان رشته‌های دانشگاهی باز کرده‌اند. کاربردهای سازمانی و فرا سازمانی تجارت الکترونیک باعث شده است تا نیاز به رشته‌ی «علوم اقتصادی گرایش تجارت الکترونیک» در سازمان‌های بخش دولتی و خصوصی بیش‌ازپیش احساس شود تا دستکم بخشی از نیروی متخصص مورد نیاز کشور با تأسیس این رشته تأمین گردد.